Probleempje? |
Toen we op een zondagavond de internetverbinding hadden verbroken vanwege een zwaar onweer, en die na het noodweer rond 23h00 weer wilden inschakelen, bleek de telefoon voor uitgaande gesprekken niet meer te werken, en de internetverbinding bleef ook zo dood als een pier. Dat is niet helemaal ongebruikelijk, dus belden we de volgende dag na een aantal malen de hele boel aan en uit te hebben gezet onze internet provider Free op. Die kwam eerst met dezelfde remedie op te proppen, maar besloot na verloop van tijd toch het probleem aan te kaarten bij France Telecom.
Klaar voor actie! |
We zouden een e-mail ontvangen met de status .... maar we hadden geen e-mail, en we konden de status ook volgen op een internet site .... maar we hadden geen internet. Geduld bleek een schone zaak. Op maandag zagen we een aantal werklieden aan onze telefoonkabel werken. Nee, ze kwamen niets repareren, daar hadden ze geen opdracht voor. Wel zouden ze de kabel verhangen. Dinsdag waren er weer andere mannen aan het werk: dezelfde vraag leverde hetzelfde antwoord op. Tegen de avond deed in elk geval onze France telecom lijn het weer, die we gebruiken voor inkomende gesprekken en waarmee we wel naar buiten kunnen bellen, zij het niet gratis.
Leg er toch gewoon een knoop in! |
Wie schetst echter onze verbazing toen we op zondagavond rond 23h00 thuiskwamen van een dagje uit, en we merkten dat het internet weer "spontaan" was gaan werken!
Achteraf geredenaard denken we, dat een onderhoudsprogramma van France telecom de verbinding automatisch verbreekt voordat het werk gaat beginnen, en dat datzelfde programma het na een week wel mooi vindt en de zaak weer inschakelt.
Het zou alleen wel erg fijn zijn geweest als je in elk geval daarvoor even gewaarschuwd zou worden....
Voor degenen die niet verstoken zijn van internet, beveel ik de link naar onze eigen website warm aan!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten