zaterdag 27 september 2014

Het kan ook anders

Zoals ik beschreef in de vorige blog wordt er links en rechts stevig gejat van internet, en ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik me daar nooit aan schuldig heb gemaakt. Wie zonder zonden is…. Maar het kan ook anders.

Saint-Vincent 2011 - Saint-Ythaire
Een Amerikaan stuurde me in mei 2014 de volgende mail:
I'm working on a documentary film called American Wine Story, and I was wondering if we might be able to use one of your photos (with credit) in our film project. It's a photo of a group of people carrying a St. Vincent statue, and it would illustrate one of the interviews.
Natuurlijk stemde ik toe, en ik moest zelfs een formulier ondertekenen waarin ik akkoord ging met gebruik van mijn foto’s.
Rond diezelfde tijd kreeg ik een soortgelijke vraag aangaande enkele foto's van een kerkinterieur, die ik gefotografeerd had net voordat een langdurige verbouwing begon. Men had die foto's gevonden op internet; die zouden gebruikt worden voor een boekje over romaanse kerken rond Buxy, en ook hier had ik geen problemen mee. Mijn naam staat dan ook keurig achterin het boekje vermeld bij alle andere medewerkers aan het boekje. Zo kan het dus ook!

Saint-Martin-du-Tartre
Informatie over Saint-Vincent en romaanse kerken is ook te vinden op de website van La Tuilerie de Chazelle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten