zaterdag 25 november 2017

Les Oiseaux Rares 2017

Grande Rue - Cormatin
Ik heb al eens eerder een blog geschreven over Les Oiseaux Rares, een groep handwerkslieden of handnijverheidslieden uit Cormatin en omgeving. Ze houden nog steeds hun jaarlijkse tentoonstelling die altijd de moeite van het bezoeken waard is.

Publieksbijdragen
Dit jaar werd het publiek voor het eerst uitgenodigd mee te werken; een ieder die dat wilde kon een A4-tje vullen met een al dan niet eigen gedicht, een stukje proza, een tekening, een foto of een collage. De enige voorwaarde was dat het iets met het thema "Tijd" te maken moest hebben.

De tijd helt alle wonden
Het eerste dat mij te binnen schoot was een gedichtje van Hans Dorrestijn, "De tijd heelt alle wonden". En hoewel geen Fransman dat kan begrijpen, vond onze bron binnen de Oiseaux Rares het een leuk idee om ook wat buitenlands tussen de Franse inzendingen te hebben.

Tempus fugit (1)
Na nog wat na denken herinnerde ik me dat ik een tijd geleden een foto van een klok had gemaakt met een sluitertijd van 4 seconden; de secondewijzer versprong op de foto dan ook duidelijk 4 maal.

Tempus fugit (2)
En vervolgens had ik ook nog een recentere foto bij de hand van een zonnewijzer aan de muur van het cloître van Cluny III. De naam die ik koos voor mijn thema was "Tempus fugit".
De A4-tjes waren vrij snel in elkaar geflanst; het kostte meer tijd om tussen de ca. 350 inzendingen die door heel Cormatin aan bomen, struiken, hekken en winkelgevels waren gehangen, te vinden.

Bij Pascale Hautefort-Ponsard - Cormatin
En dan loop je en passant toch ook nog maar even bij de diverse artisans naar binnen. En daar is het uiteraard allemaal om begonnen….

Voor onze eigen website klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten