woensdag 24 juni 2009

Introductie

Ik ben eindelijk gewonnen voor het fenomeen Blog. Na wat probeersels bij Hyves, een pakket waar ik niet echt kapot van ben, wil ik hetzelfde eens proberen bij een concurrent. Ik wil in deze Blog proberen verslag te doen van wat het leven in dit deel van Frankrijk inhoudt. Met dit deel van Frankrijk wordt bedoeld : Région Bourgogne, Département Saône-et-Loire, Canton Saint-Gengoux-le-National, Commune Cormatin, Communauté de Communes entre Grosne et Guye, Hameau Chazelle.
Net even buiten Chazelle ligt de voormalige steenfabriek La Tuilerie de Chazelle, op een steenworp afstand van de Voie Verte, een vlak fietspad van ca. 100 km lang. Verder in de buurt liggen de historische plaatsen Cluny en Tournus, en de religieuze gemeenschap van Taizé is te zien vanaf het kampeerterrein dat wij beheren (Taizé ligt op ca. 3 km van hier). Op de camping hebben we plaats voor max. 6 tenten.Buiten de campsite verhuren wij ook 2 gîtes (apartementen), die per week verhuurd worden. Mijn eerste echte blog volgt spoedig.
De website van La Tuilerie de Chazelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten