zaterdag 3 november 2012

Een vertekend beeld

Gregorius
Als kind ben ik opgegroeid met Paulus de Boskabouter, en ook las ik wel eens de avonturen van Bruintje Beer. In beide verhalen speelt een das een rol; Gregorius, de woorden verhaspelende vriend van Paulus, en Wim Das, een vriend van Bruintje, die overigens nooit een grote indruk op me heeft gemaakt.












Als je beide dieren met elkaar vergelijkt valt op hoe ze van elkaar verschillen.


Bill Badger
En als diepgelovige aanhanger van Jean Dulieu heb ik altijd voetstoots aangenomen, dat een das meer op Gregorius leek dan op Wim Das. Tot ... we onlangs, aan de kant van de weg een dood dier zagen liggen. Op dat stuk worden vrij regelmatig beverratten dood gereden, maar toch wilde ik er het mijne van hebben. Toen we er op de terugweg weer langs kwamen stopten we voor nader onderzoek, en bleek het om een dode jonge das te gaan. Onnodig te zeggen, dat mijn vertrouwen in Jean Dulieu inmiddels danig geschokt is....








Een echte das
Voor onze eigen website klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten